سئو اینستا

سئو اینستاگرام چیست؟ + 7 روش اساسی افزایش رتبه سئو اینستاگرام

تگ ها و منشن ها عواملی هستند که می تواند در سئو اینستاگرام و بیشتر دیده شدن پیج اینستاگرام شما مؤثر باشد. فقط به این دلیل که آنها به اینستاگرام اطمینان میدهند که محتوای شما خوب و ارزشمند است و مردم آن را دوست دارند. هر چه پست‌هایی که منتشر می‌کنید برای کاربران بیشتری در دسترس باشد و همه بتوانند از آن استفاده کنند، هم تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان خلق کرده‌اید، هم روی سئو پیج‌تان تاثیر دارد. این کارها نه‌تنها سئو اینستاگرام شما را بهتر می‌کند، بلکه باعث ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان و شناخت بهتر سلایق آن‌ها می‌شود. ساده‌ترین راهی که مخاطبان هدف‌تان می‌توانند شما را پیدا کنند، همین جست‌وجوی نام و نام کاربری پیج‌تان در اینستاگرام است. فرقی هم نمی‌کند پیج‌تان کاری است، یا شخصی؛ اغلب مردم اگر از قبل شما را بشناسند، با سرچ کردن همین نام و یوزرنیم می‌توانند پیدایتان کنند.

این به نوبه خود به اینستاگرام نشان می دهد که محتوای شما ارزشمند است که می تواند رتبه بندی کلی شما را بهبود بخشد. علاوه بر این، تمرکز بر روی یک نیچ به اینستاگرام کمک می‌کند تا درک بهتری از حساب شما داشته باشد و تطبیق محتوای شما با جستجوهای مرتبط را آسان‌تر کند. بیایید قبل از هرچیزی به کلمه‌ی سئو یا SEO نگاه کنیم و سپس ببینیم که باید چگونه اینستاگرام را سئو کنیم؟ سئو یا SERACH ENGINE OPTIMAZITON به معنای بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌جو است. سئو کردن اینستا، یعنی بتوانید اکانت اینستاگرام خود را به‌گونه‌ای توسعه دهید که هنگام جست‌وجوی افراد برای یک اکانت خاص، اکانت شما در رده‌های بالاتری به آن‌ها نشان داده شود. نرم‌افزار اینستاگرام، شکل‌های متفاوتی از جست‌وجو، از جمله جست‌وجوی مستقیم، جست‌وجو در بخش اکسپلورر و جست‌وجوی هشتگ‌ها را برای کاربر ممکن می‌کند.

حالا با کلیک بر گزینه «انتخاب» می‌توانید به‌راحتی حساب کاربری رایگان خود را ایجاد کنید. از طرف دیگر، رابط کاربری ساده و جذاب سنجاب تجربه کاربران را به سطح دیگری برده است. از فرایند ثبت‌نام و خرید اشتراک گرفته تا جست‌وجوی اطلاعات موردنیاز، همه‌چیز به شکلی طراحی شده که سریع و بی‌دردسر باشد. در نتیجه، حتی اگر در دنیای دیجیتال مارکتینگ تازه‌کار باشید، با کمک سنجاب می‌توانید به‌راحتی از تحلیل‌های پیچیده سر دربیاورید و بهترین تصمیم‌ها را برای تبلیغات خود بگیرید. سنجاب یک ابزار حرفه‌ای برای دیجیتال مارکترها، صاحبان کسب‌وکار، برندها، آژانس‌های تبلیغاتی و به طور کلی تمام فعالان اینستاگرامی است که می‌خواهند عملکرد خود را بهبود دهند یا تبلیغات هوشمندتری داشته باشند. شما باید یک استراتژی سئو جامع داشته باشید که شامل تمام جنبه‌های حضور شما در اینستاگرام باشد.

براساس آمارهای منتشر شده، هر روز بیش از 3 میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود و هنوز هم اکثر کاربران برای یافتن پاسخ سوالات خود و پیدا کردن محصولات و خدمات مورد نظر از این موتور جستجو استفاده می‌کنند. به همین دلیل، بهینه‌سازی سایت باید در اولویت استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ قرار گیرد. رعایت این نکات و تولید محتوا طبق اون‌ها ممکنه برای خیلی از کسب‌وکارها، با وجود حجم کاری بالا، یه بار اضافی و کاری زمان‌بر باشه. به همین دلیل برون‌سپاری سئو اینستاگرام به آژانس‌های تبلیغاتی می‌تونه راهکاری ایده‌آل باشه. آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان یکی از برترین آژانس‌های حال حاضره که با کمک تکنیک‌های به‌روزشده و ایده‌هایی خلاقانه به دیده شدن هرچه بیشتر صفحه شما کمک می‌کنه. شما می‌تونید صفر تا صد محتوای تبلیغاتی برندتون مثل تولید محتوای متنی، تولید محتوای تصویری، برنامه‌ ریزی و خرید رسانه و طراحی وبسایت رو به کمک آژانس ماکان جرا کنید.

ایجاد پروفایل کاربری در اینستاگرام و استفاده از پست و استور‌ی‌های مختلف به تنهایی نمی‌تواند میزان بازدید پیج شما را افزایش دهد. نکته مهم این است که باید مطمئن شوید با استفاده از پست و استوری‌ها بیشترین تعامل و بازگشت سرمایه را در هر یک از آن‌ها دریافت می‌کنید. چگونه پیج اینستاگرام سئو کنیم سوالی است که همه فعالان و بازاریابان در دیجیتال مارکتینگ در پی پاسخ آن‌ هستند. از این‌رو بازاریابان برای جذب مشتریان و کاربران این شبکه اجتماعی دست به تلاش برای دیده شدن صفحات شان در اینستاگرام و گوگل زده‌اند. در واقع سئو کردن، کمک به موتورهای جستجو برای بهتر دیده شدن محتواهای سایت‌ها یا صفحات در شبکه‌های اجتماعی است. اخیرا استفاده از اینستاگرام به‌عنوان ابزاری مجذوب‌کننده و پرزرق‌وبرق در بین اکثر مردم دلیلی شده تا بازاریابان را به تکاپو و رقابت بیندازد.

مطمئن باشید که شانس خود را برای این که محتوای شما توسط افراد بیشتری دیده شود بسیار افزایش داده اید. قرار گرفتن پست ها در معرض کاربران بیشتر به معنای افزایش تعداد فالوور است که به معنای افزایش درآمد و موفقیت بیشتر نیز خواهد بود. به نظر من اولین و شاید مهم‌ترین قدم برای سئو اینستاگرام در گوگل انتخاب یک نام کاربری و Display Name مناسب است. نامی که انتخاب می‌کنید باید طوری باشد که که گوگل هم بتواند آن را راحت شناسایی و درک کند و به کاربرانی که دنبال خدمات و محصولات مشابه شما هستند نمایش بدهد. همان‌طور که کمی قبل اشاره کردیم، سئو اینستاگرام در دو بخش انجام می‌شود؛ بخش اول کارهایی است که باید در خود اینستاگرام انجام دهید تا محتواهایی که منتشر می‌کنید در این اپلیکیشن دیده شوند. بخش دوم هم بهینه‌سازی‌هایی هستند که باعث می‌شود صفحه و محتوای شما در نتایج جست‌وجوی گوگل دیده شود و از گوگل برای صفحه اینستاگرام‌تان ورودی بگیرید.

آنها به اندازه دستورالعمل های انجمن سختگیر نیستند، به این معنی که نقض منجر به حذف محتوای شما نمی شود. همچنین شایان ذکر است که تلاش برای “پنهان کردن” هشتگ ها در نظرات دیگر جواب نمی دهد. به یاد داشته باشید که آنها را در زیرنویس های خود قرار دهید، به طور ایده آل پس از توضیحات اولیه. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. همه‌چیز به شکلی طراحی شده که وقتتان هدر نرود و به راحتی وارد دنیای تحلیل‌های حرفه‌ای اینستاگرامی شوید. سنجاب ویژگی‌های دیگری هم دارد که در ادامه بیشتر درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

همانند این می‌ماند که من به شما PDF رایگان باارزشی می‌دهم به ازای دریافت ایمیل از شما و یا برای آزاد کردن لینک دانلود باید ابتدا پستی را به اشتراک بگذارید. سوشیال سیگنال‌ها به‌طور مستقیم از سوی گوگل به‌عنوان یک فاکتور رسمی در رتبه‌بندی سایت‌ها تایید نشده‌اند. اگر محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی محبوب شود و تعامل بالایی داشته باشد، احتمالاً ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت خواهد شد. این ترافیک و توجه کاربران می‌تواند به‌طور غیرمستقیم بر رتبه‌بندی شما تأثیر بگذارد. همچنین، سوشال سیگنال‌ها می‌توانند به تولید بک‌لینک‌های طبیعی و اعتبار بیشتر برند کمک کنند که این موارد به طور مستقیم برای سئو مفید هستند. در مجموع، حتی اگر سوشال سیگنال‌ها به‌طور رسمی در الگوریتم‌های گوگل گنجانده نشده باشند، آن‌ها می‌توانند به بهبود رتبه‌بندی سایت از طریق تأثیرات غیرمستقیم کمک کنند.

استفاده از هشتگ هم در راهنمایی و فرستادن کاربران به سمت پیج شما بسیار مفید است. زیرا هشتگ ها درواقع همان راه‌های ارتباطی هستند که پیچ های مرتبط را به هم وصل می‌کنند. در اصل بیوها شبیه همان توضیحات متا هستند و به html تبدیل می‌شوند و قابل جستجو توسط ابزارهای جستجو هستند. از این‌رو بیو ها در سئو پیج اینستاگرام بسیار مؤثرند پس حتما توجه کنید که از چه کلمات کلیدی در بیو یا هشتگ گذاری پیج خود استفاده می‌کنید. بدین منظور درباره این که چکاره هستید و هدف پیج شما چیست اطلاعات درستی در این قسمت بگذارید.

محبوب ترین برندها و اینفلوئنسرها به این دلیل کشف می شوند که در یک موضوع خاص متخصص هستند. چه یک مربی تناسب اندام باشد که نکات تمرینی صبح زود را ارائه می دهد یا یک تجارت متخصص در دستگاه های اسموتی، پست های آنها همه حول یک موضوع خواهد بود. با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. در این مقاله، تمام مراحل و کارهایی را که باید برای تدوین استراتژی بازاریابی انجام دهید، بررسی کردیم.

تأثیر سوشال سیگنال بر سئو، مفهومی است که با گسترش شبکه‌های اجتماعی و تغییر رفتار کاربران در دنیای دیجیتال به‌وجود آمد. این مفهوم برای اولین بار در سال 2010، زمانی که پلتفرم‌های اجتماعی (Social platforms) مانند فیس‌بوک (Facebook) و توییتر (Twitter) به محبوبیت فراوانی دست یافتند، به صورت غیررسمی مطرح شد. در آن زمان، تعاملات اجتماعی به شکلی نوین تعریف شدند و موتورهای جستجو مانند گوگل (Google) و بینگ (Bing) شروع به بررسی ارتباط میان این تعاملات و رتبه‌بندی سایت‌ها کردند. نقطه عطف این روند در سال 2012 بود، زمانی که گوگل الگوریتم پنگوئن (Penguin algorithm) را معرفی کرد. این الگوریتم نه‌تنها به کیفیت بک‌لینک‌ها (Backlinks) اهمیت می‌داد، بلکه به دنبال معیارهای دیگری نیز بود که ارزش واقعی یک وب‌سایت را نشان دهد.

یکی از مهمترین رازهای موفقیت پیج اینستاگرام که در حال حاضر مورد استفاده اکثر اینفلوئنسرهای اینستاگرامی میباشد، مبتنی بر نگهداری فالوور های فعلی و گرفتن فالوور های جدید از طریق گذاشتن استوری میباشد. این مورد به نوعی لینک گذاری تلقی میگردد و به بهبود سئو اینستاگرام شما نیز کمک میکند. اولاً ، اگر می دانید که فالوور های شما در اینستاگرام چه زمانی بیشتر فعال هستند ، با آنلاین بودن دنبال کنندگان ، پست های شما جذابیت بیشتری پیدا می کنند تا آخرین پست های شما را لایک کنند ، نظر دهند و با آن وارد تعامل شوند. تکنیک اول این است که به آمار اکسپلور پست های خود توجه کنید تا ببینید چه محتوایی بهترین عملکرد را دارد و سپس مشابه آن پست ها را در آینده ایجاد کنید و یا از آن الهام بگیرید. اگر در پست فقط برچست مکانی ” تهران ” استفاده می کنید ، فقط در نتایج جستجوی تهران ، پست شما را نشان می دهد.

هنگامی که کپشن هایی را می نویسید که توصیفی از موضوع پیج یا کسب و کار شما است ، اینستاگرام از آن استفاده می کند و شما را دسته بندی حساب های مشابه موضوع شما قرار میدهد. بنابراین ، هنگام تهیه محتوا برای کاربران مخاطب خود ، بر روی علاقه های شخصی آنها متمرکز می شود. اینستاگرام با استفاده از تکنیکی بنام “جاسازی کلمه” ، این علاقه ها را شناسایی می کند. الگوریتم نمایش در اکسپلور دائماً از رفتار گذشته شخص یاد می گیرد که او احتمالا از چه محتوایی بیشترین لذت را خواهد برد. به عنوان مثال ، اگر اخیراً شخصی تصاویر گربه را خیلی بیشتر دوست داشته باشد ، صفحه اکسپلور او نیز تصاویر گربه بیشتری را نشان می دهد. اسکیما مارک‌آپ‌ها یکی‌سری کدهای نشانه‌گذاری هستند که به موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری راجع‌به محتوای صفحه به دست آورند.

بنابراین اگر به فکر جذب بیشتر مخاطبان هستید، در ابتدا یک استراتژی اینستاگرام برای پست های اینستاگرامی خودتان در نظر بگیرید و زمانی که مطمئن شدید میتوانید پست های جذابی منتشر کنید، به سراغ استوری بروید. استراتژی محتوای استوری های پیج شما باید به نوعی باشد که بتواند مخاطبان تان را راضی نگاه دارد. به نظر مهم ترین مشکلی که صاحبان پیج های اینستاگرامی دارند، این است که هنوز درک نکرده اند باید محتوای باکیفیتی در این شبکه اجتماعی منتشر کنند. مطمئن باشید اگر محتوای خوبی منتشر نکنید، مخاطبان به جای شما به سراغ رقیب تان خواهند رفت. علاوه بر این، یکی از تکنیک های مهم جذب فالوور اینستاگرام که کامنت مارکتینگ نام دارد هم با تصویر پروفایل پیج ارتباط زیادی دارد.

با توجه به رقابت شدید در این پلتفرم و اهمیت کیفیت محتوا، بهینه‌سازی استراتژیک می‌تواند باعث افزایش دیده‌ شدن و تعاملات بیشتر با مخاطبان شود. شما با اجرای اصول سئو علاوه بر این که می‌توانید در نتایج جستجوی اینستاگرام در رتبه‌های بالاتری قرار بگیرید، می‌توانید شانس ورود به اکسپلور اینستاگرام را نیز افزایش دهید. پس از بارگذاری عکس، از طریق تنظیمات پیشرفته اینستاگرام می‌توانید متن جایگزین را اضافه کنید. این ویژگی به اینستاگرام کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کرده و در نتایج جستجو به کاربران مرتبط نمایش دهد. توجه به این جزئیات نشان می‌دهد که بهینه‌سازی محتوای بصری چقدر می‌تواند در موفقیت دیجیتال شما در اینستاگرام مؤثر باشد. سئو اینستاگرام فرآیند بهینه‌سازی محتوای شما برای به دست آوردن جایگاه‌های بالاتر در نتایج جستجوی اینستاگرام است.

برای این کار می‌توانید از ابزارهای مختلف پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید کلمات کلیدی که افراد از طریق موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کنند با عبارت‌هایی که در اینستاگرام جستجو می‌کنند، متفاوت است. اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ اینستاگرام قابلیت‌های مهمی را در دسترس کاربران قرار داد. از جمله این ویژگی‌ها این بود که برخلاف گذشته که تنها با استفاده از نام کاربری، هشتگ یا لوکیشن به جستجو می‌پرداختید، اکنون می‌توانید کلمات کلیدی عمومی را نیز جستجو کنید. به این صورت همه پست‌هایی که شامل آن کلمات کلیدی هستند به شما نشان داده می‌شوند.

منظور از بهینه‌سازی اینستاگرام برای جستجو این است که جستجو در داخل خود اپلیکیشن و از طریق هشتگ‌ها و کلمات کلیدی انجام می‌گیرد. تکنیک‌های سئوی اینستاگرام متنوع بوده و شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت شما برای هشتگ‌ها، قرار دادن متن جایگزین و بهینه‌سازی حساب اینستاگرام شماست. پاسخ دادن به نظرت کاربران نه تنها باعث بهبود تجربه کاربری و ارتقای آن برند میشود، بلکه به سئو و بهینه سازی آن صفحه هم کمک می‌کند. همین موضوع در اینستاگرام موجود است و وقتی نظرات پست‌های سایت دیجی‌کالا را در اینستاگرام مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم که چرا نرخ تعامل کاربران در این صفحه بالا است. چرا که پاسخ تمام نظرات را در صفحه اینستاگرام خود این برند قوی ایرانی درج می‌کند. و یا مسابقه هایی که دیجی کالا می‌گذارد و برای تگ کردن دوستانتان شما را تشویق می‌کند.

سئو اینستاگرام نیازمند صرف زمان و خلاقیت است تا محتوای شما بتواند به عنوان یک منبع فعال و معتبر توسط الگوریتم‌های جستجو شناسایی و رتبه‌بندی شود. با معرفی مناسب پروفایل و محتوای خود به موتورهای جستجو، می‌توانید شانس دیده شدن در جستجوهای اینستاگرام و نتایج گوگل را بهبود بخشید. با یک استراتژی قوی سئوی اینستاگرام، می‌توانید مطمئن شوید که پست‌های شما در نتایج جستجوی مرتبط در صفحه اکسپلور و در فیدهای محتوای پیشنهادی ظاهر می‌شوند. سئوی اینستاگرام یک تاکتیک نهایی برای دستیابی به مخاطبان مرتبط با محتوای شما است. متن جایگزین یا Alt یک نکته مهم در چک لیست سئو است و به کمک آن اطمینان حاصل می‌شود که تصاویر به درستی شناخته و ایندکس می‌شوند و بازدیدکنندگانی که تصاویر را نمی‌بینند می‌توانند توضیحاتی در مورد عکس دریافت کنند. این ویژگی به اینستاگرام نیز اضافه شده است و پر کردن آن به همان اندازه وب سایت مهم است.

زمانی که شما از سایت‌های معتبر لینک دریافت می‌کنید اثر بسیار قوی تری دارد تا گرفتن ۱۰۰ ها لینک از سایت‌های غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما توسط صفحه‌ای که دارای فالوورهای بسیاری است لایک می‌شود احتمال دیده شدن و ارتقای آن بیشتر از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند. همان طور که در گوگل الگوریتم‌های بسیاری وجود دارد تا بتواند بهترین نتیجه را نشان دهد، در اینستاگرام هم بسیاری الگوریتم وجود دارد که در تلاش هستند تا بهترین عملکرد را به جا بگذارند. و به نظر بنده هدف اول و اخر همه این الگوریتم ها بهبود تجربه استفاده کاربران از آن نرم افزار است. اما چرا باید آن را بنویسیم؟ خب بالاتر هم گفتم که هر چه پست شما بتواند تعامل بیشتری جذب کند، احتمال اینکه به اکسپلور برود بیشتر خواهد شد. بنابراین یکی از مهم ترین تکنیک های SEO اینستاگرام، نوشتن CTA های جذاب است.

ولی یه مزیت اضافی استفاده از زیرنویس‌های ویدیویی که شامل کلمات کلیدی هدف شماست اینه که زمینه رو برای بهبود سئو فراهم می‌کنه. اینستاگرام از تکنولوژی شناسایی اشیا استفاده می‌کنه که یه توضیح خودکار برای هر عکس درست می‌کنه تا افرادی که از صفحه‌خوان استفاده می‌کنن بتونن محتوای عکس‌ها رو درک کنن. این تکنولوژی همچنین به الگوریتم اینستاگرام و نتایج جست‌وجو درباره محتوای عکس شما اطلاعات می‌ده. ولی باید بدونید که متن جایگزین خودکار اینستاگرام هیچ‌وقت به اندازه متنی که خودتون می‌نویسین دقیق نیست. متن جایگزین در اینستاگرام برای سئو مهمه چون به اینستاگرام کمک می‌کنه بهتر بفهمه محتوای شما چیه و اینکه به یک جستجوی خاص مرتبط هست یا نه. علاوه بر عکس استفاده از ویدیو یکی از امکانات اینستاگرام است که می توانید ویدیو دلخواه خود را در قالب ریلز، IGTV ، پست و استوری برای مخاطبان خود قرار دهید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری